Min donated to charity: 80% How it works

The Prize

This is the chance for your child to be the Empoli FC mascot and walk out onto the pitch with the team before the start of the game.

This mascot experience will take place during the Empoli-Juventus match at the Stadio Castellani in Empoli on the 19th matchday of the Serie A TIM championship, at 3pm on Saturday December 29 2018.

This experience, valid for a child and two guardians who will also take part, includes the following:

  • 3 tickets to the Lower Stand
  • Access to the Field Lounge area
  • A tour of the pitch, press room and mixed zone
  • Mascot experience for young fans who will have the chance to enter the pitch with players
  • Complimentary official Empoli FC gadgets

Please note: The child must be between 6 and 10 years of age and have a maximum height of 1.30m

After auction closing the winner can express a preference of which team he/she would like to mascot. It is not possible to choose a particular player. 

The Cause

Soleterre è una Fondazione Onlus che lavora per il riconoscimento e l’applicazione del Diritto alla Salute nel suo significato più ampio. Da oltre 18 anni lavora per innalzare i tassi di sopravvivenza e migliorare la qualità della vita dei bambini e degli adolescenti malati di tumore in Italia e nel mondo.

Oggi, in piena emergenza coronavirus, i bambini malati di cancro sono ancora più vulnerabili. Proprio perché il loro sistema immunitario è basso a causa delle cure o di un trapianto, la protezione nei loro confronti deve essere massima. Non solo, ma anche lo stato psico-emotivo gioca un ruolo importante per l’efficacia dei trattamenti: con l’emergenza coronavirus improvvisamente in loro è subentrata un’ulteriore paura oltre al cancro.

Quest’anno, grazie ai fondi raccolti con l’Asta dei Sogni, ci impegniamo a garantire tutto il supporto necessario per offrire le migliori cure e qualità della vita in ospedale ai bambini che ricevono una diagnosi di cancro: cure mediche di qualità, sostegno psicologico e familiare, sostegno economico per famiglie povere che non possono permettersi le cure e le spese quotidiane lontano da casa, accoglienza in case e strutture protette. Grazie all’Asta dei Sogni potremo assistere oltre 3.000 bambini e adolescenti malati con i loro genitori in Italia, Ucraina, Uganda, Costa d’Avorio, Burkina Faso e Marocco.

Perché le cure, per un bambino malato di cancro, non possono fermarsi a causa del coronavirus!

Additional Details

  • Total number of people: 2.
  • Experience may not be resold or re-auctioned.
  • To be scheduled at a mutually agreeable date.
  • Travel and accommodation not included.
  • We expect all winning bidders and guests to conduct themselves appropriately and be polite and respectful at all times.
Item #L6763

Service Charges

How can we help?

Report this auction

Service Charges